Καλώς ορίσατε

Στο συγκεκριμένο blog θα δείτε αναρτήσεις που έχουν σχέση με τη μουσικοθεραπεία κι όποιου άλλου τύπου θεραπεία μπορεί να υπάρχει.

Καλή περιήγηση.


Κυριακή 15 Μαρτίου 2009

Για τα σεμινάρια 400 ωρών

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-
.
Αρ. Απόφασης: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών
Γούναρη 21 - 23, 18531 Πειραιάς
Τηλ.: 2651048830, 2109731636,
2104954478, 2102235478
Κινητό: 6977244295, 6976775312
Fax:2651048830, 2109953227
E-mail: ds_pesea@yahoo.gr
http://www.pesea.gr/
.
.
Θέμα: «Σεμινάρια 400 ωρών και Υποβάθμιση της Επιστημονικής Ταυτότητας των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και της Σχολικής Ένταξης των Α.μ.ε.ε.α.».
Πειραιάς, 25 Φεβρουαρίου 2009
Αριθ. Πρωτ.: 132
.
Προς: 1. Τον Υπουργό Παιδείας
2. Τον Υφυπουργό Παιδείας
3. Τη Γενική Δ/νση Σπουδών
Π.Ε. & Δ.Ε. ΥΠΕΠΘ
4. Τη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης
Π.Ε. & Δ.Ε. – Τμήμα Β΄ Διεύθυνσης
Προσωπικού Π.Ε. ΥΠΕΠΘ
5. Τη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης
Π.Ε. & Δ.Ε. – Τμήμα Δ΄ Διεύθυνσης
Προσωπικού Π.Ε. ΥΠΕΠΘ
6. Τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής
ΥΠΕΠΘ - Τμήμα Α΄
7. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
.
.
Κοιν.: 1. Την Πρόεδρο της ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
2. Τα Πολιτικά Κόμματα
3. Την ΕΣΑμΕΑ
4. Την ΠΟΣΓΚΑμΕΑ
5. Την ΠΟΕΓΑΜΔ
6. Τη ΔΟΕ
7. Την ΟΛΜΕ
8. Τα Μ.Μ.Ε.
.
.
.
Αξιότιμοι κύριοι, Αξιότιμες κυρίες,
.
Η αναγκαιότητα για την αναβάθμιση των γνώσεων και των παιδαγωγικών πρακτικών των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με σκοπό «η επαγγελματική ανάπτυξή τους να συμβάλει στην εφαρμογή κοινωνικής πολιτικής, μέσω της βελτίωσης των γενικών και ειδικών σχολείων με την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης και Συνεκπαίδευσης, όπου οι εξειδικευμένες γνώσεις και δραστηριότητες θα αντιστοιχούν άμεσα σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές πολιτικές και ζητήματα» πρόβαλε ως βασική προϋπόθεση, για να διευκολυνθεί η κάθε σχολική μονάδα να αναπτύξει και να διατηρήσει τη δυνατότητα της ένταξης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (α.μ.ε.ε.α.). Και όλα αυτά προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα των διαθέσιμων, αλλά και των νέων σχολικών θεσμών, για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις. Παρόλα αυτά η ανάπτυξη της ενδοϋπηρεσιακής λειτουργίας που προωθείται από την κεντρική και περιφερειακή διοίκηση, τείνει να λαμβάνει χώρα εις βάρος των σχολικών θεσμών των Τμημάτων Ένταξης και της Συνεκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και των προγραμμάτων σπουδών υποστήριξης των α.μ.ε.ε.α., καθώς υποβαθμίζονται και πολλές φορές ακυρώνονται όταν: 1) το Υπουργείο Παιδείας, από το 2003 με το Ν. 3194, καθώς και με το Ν.3699/2008, δίνει τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα και νομικά πρόσωπα να συνεργάζονται με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, ούτως ώστε να συνδιοργανώνουν επιμορφωτικά σεμινάρια 400 ωρών και άνω, χορηγώντας ακαδημαϊκούς τίτλους και επαγγελματικές πιστοποιήσεις σε άνεργους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με υψηλότατο κόστος για κάθε ενδιαφερόμενο και με ποσά που κυμαίνονται από 2.000,00 € έως και 3.500,00 €. Είναι φανερό ότι πρόκειται για εμπορευματοποίηση της γνώσης και εισβολής επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. Τα προγράμματα αυτά δεν έχουν ούτε τις νομοθετικές προϋποθέσεις και τα αντίστοιχα Προεδρικά Διατάγματα που να διασφαλίζουν τη δημόσια λειτουργία τους ούτε τους εσωτερικούς κανονισμούς προγραμμάτων σπουδών που χαρακτηρίζουν το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, 2) την τελευταία πενταετία (2004-2009) η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ενεθάρρυνε αυτήν την αντισυνταγματική παρασπονδία διορίζοντας σε οργανικές θέσεις και λειτουργικά κενά εκατοντάδες επιμορφωμένους σε σεμινάρια ειδικής αγωγής των 400 ωρών, αγνοώντας εκατοντάδες εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής με μεταπτυχιακές σπουδές στα Τμήματα Ειδικής Αγωγής των Διδασκαλείων των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας ή άλλων καθηγητικών σχολών των ελληνικών Πανεπιστημίων ή της αλλοδαπής. Η αδιαφάνεια και το ρουσφέτι ξεπέρασαν κάθε όριο στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την εμπλοκή και υψηλά ιστάμενων του Υπουργείου Παιδείας, για να εξυπηρετηθούν τα «δικά μας παιδιά», οι «άξιοι επιστήμονες των 400 ωρών». Βασικός σκοπός όλων των εμπλεκομένων ήταν να «βολευτούν οι ημέτεροι» και όχι να διευκολυνθεί η ειδική εκπαίδευση των α.μ.ε.ε.α. Τα παραδείγματα πολλά από την τραγική κατάντια αυτών των ρουσφετολογικών πολιτικών: από το Νομό των Ιωαννίνων ως τη Θράκη και από τα νησιά του Ιονίου ως τα νησιά του Αιγαίου δεκάδες ανάπηρα παιδιά και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια δεν πήραν βαθμούς Τριμήνου ή Τετραμήνου, γιατί δεν ήξερε κανένας εκπαιδευτικός πώς να βαθμολογήσει αυτά τα παιδιά. Η διάκριση, η υποτίμηση και ο αποκλεισμός στο αποκορύφωμα.
.
Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, τον Αύγουστο του 2008, είχε προτείνει να προστεθεί στην πργρ. 4 του Ν.3699/2008 η κατάργηση της πργρ. 10 του άρθρου 35 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167, Τεύχος Πρώτο 30/09/1985) και να αναφέρεται ρητά ότι νηπιαγωγός, δάσκαλος και καθηγητής που δεν έχει πτυχιακές, μεταπτυχιακές σπουδές και μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή δεν καταλαμβάνει ποτέ οργανική θέση. Στην περίπτωση λειτουργικών κενών στις δομές της ειδικής αγωγής που δεν μπορούν να καλυφτούν από τους έχοντες πτυχιακές, μεταπτυχιακές σπουδές και μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή τα κενά να καλύπτονται, κατόπιν πρόσκλησης ενδιαφέροντος, από αποσπασμένους ή αναπληρωτές που είναι κάτοχοι Πιστοποιητικού επιτυχούς παρακολούθησης σεμιναρίου ετήσιας επιμόρφωσης–εξειδίκευσης στην ειδική αγωγή–εκπαίδευση 400 ωρών από Παιδαγωγικά Τμήματα και καθηγητικές Σχολές των δημόσιων Πανεπιστημίων της χώρας. Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής είναι αντίθετος σε κάθε λογική καταβολής διδάκτρων στα επιμορφωτικά και μεταπτυχιακά προγράμματα, και καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να βάλει τέλος στο εμπόριο ελπίδας των αδιόριστων εκπαιδευτικών και τις δαιδαλώδεις κατηγοριοποιήσεις που θολώνουν τη διαφάνεια στους διορισμούς στις δομές της ειδικής αγωγής εν ονόματι μιας πελατειακής κοινωνικής πολιτικής με αρνητικές επιπτώσεις στην ποιοτική εκπαίδευση και αγωγή των α.μ.ε.ε.α.
.
Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής σημείωσε την ιδιαίτερη πλευρά αυτής της αναγκαιότητας με ρητές αναφορές τόσο στην εκπαιδευτική νομοθεσία όσο και στις αντιφάσεις των πραγματικοτήτων στους διορισμούς και τις τοποθετήσεις στους διάφορους εκπαιδευτικούς θεσμούς, τη διλημματικότητα των παιδαγωγικών επιλογών και το χρέος του δημόσιου σχολείου να υπηρετήσει τις ανάγκες και την ανάπτυξη όλων των μαθητών, χωρίς διακρίσεις και θεσμικά εμπόδια. Οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επειδή κατέχουν πλέον επιστημονική γνώση και επιτελούν υψηλό έργο, επιδιώκουν τη νομοθετική κατοχύρωση της ένταξής τους στα επιστημονικά επαγγέλματα διεκδικώντας την «μετ’ εμποδίων» επαγγελματική τους αυτονομία. Με τον όρο επαγγελματική αυτονομία αναφερόμαστε στις επιστημονικές και τις πρακτικές δυνατότητες που έχουμε ως επιστημονικό προσωπικό εξαιτίας του σύνθετου ρόλου μας στο γενικό ή στο ειδικό σχολείο και της επαγγελματικής γνώσης που κατέχουμε να μπορούμε να εφαρμόζουμε απρόσκοπτα το εγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών για τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επιλέγοντας τις μορφές της διδακτικής μας παρέμβασης και νοηματοδοτώντας το περιεχόμενο της γενικής και ειδικής παιδαγωγικής υπέρ των α.μ.ε.ε.α.
.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, αλλά και το πλήθος των καταγγελιών από Συλλόγους Γονέων–Κηδεμόνων και μαχόμενους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και σε Τμήματα Ένταξης καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην κατάργηση του άρθρου 2 πργρ. 7 του Ν. 3194/2003 (ΦΕΚ 267/20-11-2003, τεύχος Α΄) και τα άρθρα 20 και 21 του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/02-10-2008) που αφορούν και την τοποθέτηση εκπαιδευτικών με πιστοποιητικά επιμορφωτικών σεμιναρίων 400 ωρών στην ειδική αγωγή, γιατί θεωρούμε ότι έτσι ενισχύεται η ποιοτική αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, εκπαίδευσης και επαγγελματικής εκπαίδευσης των α.μ.ε.ε.α. με την απρόσκοπτη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής, των Τμημάτων Ένταξης και Συνεκπαίδευσης, ενώ παράλληλα αποθαρρύνονται τα συντεταγμένα διοικητικά όργανα του εκπαιδευτικού συστήματος να «παρανομούν» εις βάρος του δικαιώματος της ένταξης και της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (α.μ.ε.ε.α.) στα γενικά σχολεία. Είμαστε στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, των κοινωνικών, πολιτικών και επιστημονικών φορέων να συζητήσουμε σε βάθος όλες εκείνες τις εκπαιδευτικές πολιτικές που απαιτούνται, για να αρχίσουν, επιτέλους, να αίρονται οι όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις και διοικητικές αυθαιρεσίες προκάλεσαν ή προκαλούν καταπάτηση του δικαιώματος της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (α.μ.ε.ε.α.) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα».
.
Μετά τιμής, για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΕΣΕΑ
.
.
Ο Πρόεδρος
Μηνάς Ευσταθίου
.
Ο Γενικός Γραμματέας
Γιάννης Μπουσδούνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:


listen...

Pedro was born blind and unable to talk, walk or do many other things