Καλώς ορίσατε

Στο συγκεκριμένο blog θα δείτε αναρτήσεις που έχουν σχέση με τη μουσικοθεραπεία κι όποιου άλλου τύπου θεραπεία μπορεί να υπάρχει.

Καλή περιήγηση.


Πέμπτη 29 Μαΐου 2008

Μαθήματα μουσικής παιδαγωγικής από το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Ι
Ο στόχος του μαθήματος αυτού είναι να αναπτύξουν οι φοιτητές κριτική σκέψη σχετικά με το ρόλο του μουσικοπαιδαγωγού και θέματα μουσικής διδασκαλίας. Οι φοιτητές παρατηρούν μουσική διδασκαλία, κατανοούν τα στάδια μουσικής ανάπτυξης και τους παράγοντες που την επηρεάζουν και εξοικειώνονται με τα χαρακτηριστικά των κυριότερων μουσικοπαιδαγωγικών προσεγγίσεων (Orff, Kodaly, Dalcroze, Suzuki, Kato Havas, Music Learning Theory κ.α.).
.
.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Βασικός στόχος του μαθήματος αυτού είναι η εισαγωγή στην ερευνιτική σκέψη και πρακτική της συστηματικής και ιστορικής μουσικολογίας. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με τα χαρακτηριστικά, τα στάδια και τον τρόπο συγγραφής μιας επιστημονικής έρευνας και μαθαίνουν να επιλέγουν και να διατυπώνουν ένα ερευνητικό πρόβλημα, να κάνουν βιβλιογραφική ανασκόπηση και να προτείνουν βασική ερευνιτική μεθοδολογία - στρατιγική για τη διερεύνησή του.
.
.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙ
Ο στόχος του μαθήματος αυτού είναι να αναπτύξουν οι φοιτητές τις μουσικές και διδακτικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τη διεξαγωγή μουσικής διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια κυρίως εκπαίδευση, με σκοπό την ανάπτυξη του μουσικού ταλέντου όλων των μαθητών και τη δημιουργία ενός κλίματος χαράς, μάθησης και δημιουργίας. Οι θεωρητικές αρχές και τα ερευνητικά ευρήματα στοα οποία αναφέρθηκε το μάθημα " Μουσική Παιδαγωγική ι", τοποθετούνται τώρα στο πρίσμα της πρακτικής εφαρμογής. Στα πλαίσια του μαθήματος, οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να "διδάξουν" τους συνομηλίκους τους μέσα από μικροδιδασκαλίες, να παρακολουθήσουν διδασκαλίες και να αποκτήσουν μια πρώτη διδακτική εμπειρία στην σχολική εκπαίδευση.
.
.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙΙ
Το μάθημα αυτό αποτελεί ουσιαστική συνέχεια του μαθήματος "Μουσική Παιδαγωγική ΙΙ", αναλύονταςθέματα διδακτικής μεθοδολογίας της μουσικής με έμφαση στη διδασκαλία της μουσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και πρακτική εφαρμογή μέσα από μικροδιδασκαλίες και παρακολουθήσεις διδασκαλιών στα σχολεία. Το μάθημα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη μέθοδο πρότζεκτ, στην διδασκαλία του αυτοσχεδιασμού και της σύνθεσης, στη δημιουργία μουσικών συνόλων καθώς και στη χρήση της μουσικής τεχνολογίας στην τάξη της μουσικής. Ιδιαίτερα καλύπτονται επίσης θέματα ψυχολογίας μαθητών, αποτελεσματικότητας της μουσικής διδασκαλίας, οργάνωσης σχολικών εορτών, παραστάσεων κλπ., καθώς και άλλα ζητήματα που αφορούν κυρίως στη διδασκαλία της μουσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
.
.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ
Στα πλαίσια του μαθήματος αυτού, οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα και πρωτοποριακές εφαρμογές στο χώρο της προσχολικής μουσικής ανάπτυξης και αγωγής. Παρακολουθούν μουσική διδασκαλία, κατανοούν τη μουσική ανάπτυξη βρεφών και νηπίων και αναπτήσσουν τις μουσικές και διδακτικές δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για αποτελεσματική μουσική διδασκαλία κατάτη βρεφική και νηπιακή ηλικία.
.
.
Επίσης, υπάρχουν μαθήματα διδακτικής όλων των ειδικεύσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:


listen...

Pedro was born blind and unable to talk, walk or do many other things