Καλώς ορίσατε

Στο συγκεκριμένο blog θα δείτε αναρτήσεις που έχουν σχέση με τη μουσικοθεραπεία κι όποιου άλλου τύπου θεραπεία μπορεί να υπάρχει.

Καλή περιήγηση.


Δευτέρα 26 Μαΐου 2008

Μαθήματα μουσικής εκπαίδευσης και μουσικοθεραπείας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου

Εισαγωγή στη Μουσική Παιδαγωγική
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες και αρχές της Μουσικής Παιδαγωγικής. Απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για δημιουργική έκφραση και εφαρμογή διδακτικών προσεγγίσεων που προωθούν τη δημιουργικότητα στη μουσική αγωγή.
.
.
Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Μουσική
Το μάθημα εξετάζει την ανάπτυξη του ανθρώπου σε σχέση με τη διδασκαλία και μάθηση της μουσικής. Είναι ένα εισαγωγικό μάθημα που απευθύνεται σε φοιτητές μουσικής οι οποίοι σκοπεύουν να γίνουν δάσκαλοι/καθηγητές μουσικής σε σχολεία ή άλλα ιδρύματα στα οποία φοιτούν ομάδες ή άτομα διαφόρων ηλικιών και ικανοτήτων. Δίνεται έμφαση στην ‘τυπική' ανάπτυξη και τα ψυχολογικά προβλήματα του ‘μέσου' μαθητή των δημοσίων σχολείων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), αλλά προσεγγίζονται και θέματα που σχετίζονται με την ενσωμάτωση ατόμων με αναπηρίες σε τάξεις γενικών σχολείων, καθώς και με την αντιμετώπιση μαθητών με εξαιρετικά αναπτυγμένη μουσική ευφυΐα.
.
.
Έρευνα στη Μουσική Παιδαγωγική
(Πτυχιακό Μάθημα ΙΙ: Κατεύθυνση Μουσικών Επιστημών). Μελέτη ερευνών που αφορούν στη μουσική αγωγή σε σχέση με τη μουσική ανάπτυξη του ατόμου και τις διδακτικές προσεγγίσεις. Μεθοδολογία της έρευνας και εφαρμογές. Εφαρμογές στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία της Μουσικής (Πτυχιακό Μάθημα ΙΙΙ: Κατεύθυνση Μουσικών Επιστημών) Στο μάθημα αυτό επιδιώκεται η εμβάθυνση των γνώσεων που αποκτήθηκαν σε προηγούμενα μαθήματα πρακτικής και θεωρητικής φύσης, και ιδιαίτερα στο μάθημα Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Μουσική. Το περιεχόμενο του μαθήματος θα καλύψει θέματα της ανθρώπινης ανάπτυξης όπως αυτή επηρεάζει την εκπαίδευση και ειδικότερα τη μουσική εκπαίδευση. Κάθε εξάμηνο θα δίνεται έμφαση σε περιορισμένο αριθμό θεμάτων, με βάση –στο μέτρο του δυνατού– τις προτιμήσεις των συμμετεχόντων. Η εργασία του μαθήματος περιλαμβάνει α) ένα θεωρητικό μέρος το οποίο προϋποθέτει επιλογή συγκεκριμένου θέματος σε συνεννόηση με τη διδάσκουσα και σχετική βιβλιογραφική έρευνα (εγκυκλοπαίδειες, βιβλία, επιστημονικά περιοδικά και έγκυρες πηγές από το διαδίκτυο), β) ένα αντίστοιχο πρακτικό μέρος υπό τη μορφή περιορισμένης εμβέλειας έρευνας ή εφαρμογής και γ) τη συγγραφή σχετικής εργασίας (επίπεδο κατάλληλο για δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό με βάση τους κανόνες του εγχειριδίου δημοσιεύσεων της American Psychological Association (4η έκδοση).
.
.
Η Μουσική στην Εκπαίδευση Ατόμων με Αναπηρίες
(Πτυχιακό Μάθημα ΙΙ: Κατεύθυνση Μουσικών Επιστημών) Αυτό το μάθημα απαιτεί ψυχική ωριμότητα και εξοικείωση με άτομα με αναπηρίες, γι' αυτό συνιστάται, αν και δεν αποτελεί τυπική προϋπόθεση, οι φοιτητές που θα το επιλέξουν να έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον το μάθημα Μουσικοθεραπεία Ι. Ο στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές α) να αναπτύξουν ικανότητες για αξιολόγηση, προσαρμογή, και δημιουργία μουσικών δραστηριοτήτων κατάλληλων για άτομα και ομάδες με ποικίλες αναπηρίες, β) να είναι σε θέση να κατανοούν όχι μόνον τους μουσικούς αλλά και τους μη-μουσικούς εκπαιδευτικούς και ψυχολογικούς στόχους κάθε ατόμου με αναπηρία όπως αυτοί προσδιορίζονται από ομάδα ειδικών και να επιλέγουν ή να δημιουργούν κατάλληλες μουσικές δραστηριότητες για την υλοποίηση αυτών των στόχων και γ) να εφαρμόζουν με επιτυχία μουσικές δραστηριότητες, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία, το επίπεδο και τις ιδιαίτερες ανάγκες και χαρακτηριστικά των εκάστοτε ατόμων ή ομάδων με αναπηρίες. Η εργασία του μαθήματος περιλαμβάνει αξιολόγηση, δημιουργία και εφαρμογή μουσικών δραστηριοτήτων για ένα συγκεκριμένο άτομο ή ομάδα με αναπηρίες.
.
.
Μουσική Παιδαγωγική I
Μουσικοπαιδαγωγοί και Μουσικοπαιδαγωγικά Συστήματα Ιστορική ανασκόπηση της μουσικής παιδαγωγικής. Μουσικοπαιδαγωγοί και μουσικοπαιδαγωγικά συστήματα, όπως Dalcroze , Orff , Kodaly , Suzuki , μέσα από θεωρίες και πρακτικές εφαρμογές.
.
.
Μουσική Παιδαγωγική ΙΙ
Η Μουσική Αγωγή στην Προσχολική και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Φιλοσοφία και σκοποί των αναλυτικών προγραμμάτων μουσικής αγωγής στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Διδακτικές προσεγγίσεις, ύλη διδασκαλίας και τρόποι αξιολόγησης. Θεωρίες μάθησης και ανάπτυξης παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας σε σχέση με τη μουσική.
.
.
Μουσική Παιδαγωγική ΙΙΙ
Η Μουσική Αγωγή στη Μέση Εκπαίδευση. Φιλοσοφία και σκοποί των αναλυτικών προγραμμάτων μουσικής αγωγής στη Μέση Εκπαίδευση. Διδακτικές προσεγγίσεις, ύλη διδασκαλίας, τρόποι αξιολόγησης. Διδασκαλία και οργάνωση μουσικών συνόλων.
.
.
Μουσική Παιδαγωγική ΙV
Μουσική Αγωγή και Μουσικοί Πολιτισμοί Μελέτη και ανάλυση μουσικών πολιτισμών με ιδιαίτερη έμφαση στην παραδοσιακή μουσική (Ελληνική και άλλων λαών). Τρόποι διδασκαλίας της μουσικής σε παραδοσιακούς πολιτισμούς. Διαμόρφωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και μελέτη διδακτικού υλικού μέσα στο πλαίσιο της πολυπολιτισμικής μουσικής εκπαίδευσης.
.
.
Μουσική Ψυχολογία Ι
Εισαγωγικό μάθημα σχεδιασμένο για φοιτητές μουσικής με στόχο α) να γνωρίσουν το εύρος του πεδίου της ψυχολογίας της μουσικής και τη σχέση αυτής της επιστήμης με τη φιλοσοφία, την ψυχολογία, τη φυσιολογία, τη φυσική, την κοινωνιολογία, την εκπαίδευση και τη θεραπεία, β) να συνειδητοποιήσουν την ύπαρξη ενός μεγάλου φάσματος ανθρωπίνων ικανοτήτων, γ) να ανακαλύψουν μέσα από βιντεοσκοπημένα παραδείγματα, παρατηρήσεις και πρακτική το βαθμό στον οποίο η μουσική είναι δυνατόν να δράσει ως γέφυρα επικοινωνίας και θεραπευτικό εργαλείο σε άτομα διαφόρων ηλικιών και καταστάσεων και δ) να εμπλουτίσουν το προσωπικό τους ρεπερτόριο μέ μουσικές δραστηριότητες κατάλληλες για ποικίλες ομάδες.
.
.
Μουσική Ψυχολογία ΙΙ
Μάθημα σχεδιασμένο για φοιτητές μουσικής με στόχο α) να γνωρίσουν εφαρμογές της ψυχολογίας της μουσικής σε κλινικά, βιομηχανικά, εκπαιδευτικά και διαφόρων τύπων κοινωνικά πλαίσια, β) να εισαχθούν σε μεθόδους έρευνας στην ψυχολογία της μουσικής και να αναπτύξουν κριτήρια για αξιολόγηση ερευνών σε αυτό τον τομέα, γ) να συνεχίσουν να ανακαλύπτουν, μέσα από βιντεοσκοπημένα παραδείγματα, παρατηρήσεις και πρακτική, το βαθμό στον οποίο η μουσική είναι δυνατόν να δράσει ως γέφυρα επικοινωνίας και θεραπευτικό εργαλείο σε άτομα διαφόρων ηλικιών και καταστάσεων και δ) να συνεχίσουν να εμπλουτίζουν το προσωπικό τους ρεπερτόριο μέ μουσικές δραστηριότητες κατάλληλες για ποικίλες ομάδες και πλαίσια.
.
.
Μουσικοθεραπεία Ι
Εισαγωγικό μάθημα, που απευθύνεται σε φοιτητές μουσικής με στόχο α) να γνωρίσουν τη μουσικοθεραπεία ως επάγγελμα, β) να έρθουν σε επαφή με άτομα με αναπηρίες και να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματά τους, γ) να συνεχίσουν να ανακαλύπτουν, μέσα από βιντεοσκοπημένα παραδείγματα, παρατηρήσεις και πρακτική, το βαθμό στον οποίο η μουσική είναι δυνατόν να δράσει ως γέφυρα επικοινωνίας και θεραπευτικό εργαλείο, δ) να αναπτύξουν βασικές ικανότητες στον κλινικό μουσικό αυτοσχεδιασμό και να συνεχίσουν να εμπλουτίζουν το προσωπικό τους ρεπερτόριο μουσικών δραστηριοτήτων κατάλληλων για ποικίλες ομάδες και πλαίσια. Ως προς το περιεχόμενο, δίνεται έμφαση στη μουσική εκπαίδευση και θεραπεία παιδιών και νέων με αναπτυξιακές αναπηρίες. Τονίζεται ότι αυτό το μάθημα δεν προετοιμάζει επαγγελματίες μουσικοθεραπευτές, αλλά συμβάλλει στη γενική μουσική εκπαίδευση και προσωπική ανάπτυξη των φοιτητών και είναι δυνατόν να αποτελέσει βάση για μελλοντικές μεταπτυχιακές σπουδές στη μουσικοθεραπεία.
.
.
Μουσικοθεραπεία ΙΙ
Μάθημα πρακτικού χαρακτήρα που απευθύνεται σε φοιτητές μουσικής με στόχο α) να έρθουν σε επαφή με άτομα με αναπηρίες και να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματά τους, β) να συνεχίσουν να ανακαλύπτουν, μέσα από βιντεοσκοπημένα παραδείγματα, παρατηρήσεις και πρακτική, το βαθμό στον οποίο η μουσική είναι δυνατόν να δράσει ως γέφυρα επικοινωνίας και θεραπευτικό εργαλείο, γ) να διευρύνουν τις ικανότητές τους στον κλινικό μουσικό αυτοσχεδιασμό και να συνεχίσουν να εμπλουτίζουν το προσωπικό τους ρεπερτόριο μουσικών δραστηριοτήτων κατάλληλων για ποικίλες ομάδες και πλαίσια. Τονίζεται ότι αυτό το μάθημα δεν προετοιμάζει επαγγελματίες μουσικοθεραπευτές, αλλά συμβάλλει στη γενική μουσική εκπαίδευση και προσωπική ανάπτυξη των φοιτητών και είναι δυνατόν να αποτελέσει βάση για μελλοντικές μεταπτυχιακές σπουδές στη μουσικοθεραπεία.
.
.
Σύγχρονες Τάσεις στη Μουσική Παιδαγωγική
(Πτυχιακό Μάθημα Ι: Κατεύθυνση Μουσικών Επιστημών) Μελέτη των σύγχρονων τάσεων στη Μουσική Αγωγή. Η επίδραση των άλλων τεχνών, καθώς και επιστημών όπως η ψυχολογία, η κοινωνιολογία και η μουσική τεχνολογία, στη διαμόρφωση σύγχρονων προγραμμάτων μουσικής εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:


listen...

Pedro was born blind and unable to talk, walk or do many other things